2014. január 12., vasárnap

Spirituális Én

Sziasztok drágaságok!

Az én fogadalmam az idei évre, hogy visszatalálok a 2 éve elvesztett utamra és ismét rálelek a lelki békémre. Sajnos a hazaköltözésem óta megnőtt bennem a stressz és ezt nem tudom megfelelően a helyén kezelni. Veszprémben ilyen problémáim nem voltak, úgyhogy most a régi stratégiát követve helyre szeretném tenni a lelkemet. Úgy érzem, hogy ezen kívül az életemben minden a helyén van, ezért magamat kell csak helyretennem.

Hit, meditáció

A vallások valamiért nem állnak közel hozzám, pedig mindegyikkel ismerkedtem, eddig a Wicca állt hozzám a legközelebb. Hiszek a természetben, a fölöttünk álló erőkben; másrészt úgy hiszem, a matematikával le lehetne írni az egész világot és hiszek a különböző dimenziókban. Szóval nem vagyok összeférhető a leírt, kötött vallásokhoz. Viszont ezotéria, a holisztika és az okkultizmus nagyon érdekel, szeretem az ebben a témában írt könyveket, a Titokban is hiszek, az erő bennünk van.
A meditáció az én régi, jó barátom, ami mindig megnyugtat. Először általános iskolában találkoztam, az egyik táborban elalvás előtt lazultunk el vele. Veszprémben jártam a Gyémánt út Buddhistákhoz, ami első alkalommal kicsit furcsa volt, mert mindenki hangosan mantrázott, de ezt könnyű megszokni és velük együtt csinálni. Szeretem kiüríteni az agyamat, ehhez elég egy gyertya, talán egy kis füstölő vagy illóolaj. Talán legjobban földön fekve, minden porcikámat ellazítva szeretek meditálni.



Mozgás segít a harmónia megtalálásában

Régebben nagyon sokat pilateseztem, de az elmúlt időben ezt leváltottam erősítő edzésekre. Úgy érzem, ez hiba volt, az a minimális megszerzett hajlékonyságom oda és a gerincemen/tartásomon is érzem a hiányát. Ezért most visszatérek hozzá a jógával karöltve, ami testemnek és lelkemnek is jót tesz. Ráadásként megtaláltam a helyem a város sportéletében is, ugyanis elkezdtem járni egy hastáncos csoportba, ahol most újabb órák vannak, amik az eddiginél picit nagyobb hangsúlyt fektetnek az erősítésre. Bónuszként az ára is nagyon szuper, a heti két óra pedig pont ideális.


Eat clean!

Mindent egybevetve egészségesen és gluténmentesen étkezem, viszont télen visszavettem a zöldség- és gyümölcsfogyasztást, amit nagyon érzek magamon, ezért szépen visszakanyarodtam hozz (most is répagolyó van mellettem). Elhatároztam, hogy a lehető legkevesebb krumplit eszem és kipróbálok sok-sok zöldséges köretet; a rizs még jöhet, mert zöldséggel szoktam összefőzni. 
Szóval most sok zöldség, gyümölcs, joghurt, olajos magvak és rostos GM kenyerek vannak terítéken. A szomjamat (ízesített) vízzel, teával és néha-néha light üdítővel csillapítom. Persze el szoktam csábulni (vizsgaidőszakban elég gyakran), de nem ostorozom magam miatta.


Úgy gondolom, ezek a változtatások csak előnyömre válnak, ezért nincs bennem semmi nyomás a végrehajtásukhoz.





6 megjegyzés:

  1. Szia!
    Szia!
    Mínea hogyhogy meghalt ilyen váratlanul?
    Erre egyáltalán nem számítottam , még a legrosszabb rémálmaimban sem.
    Teljes szívemből sajnálom őt.
    Hiányzik nagyon. Pedig nem is ismertem őt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Hát most néztem meg Facebookon...ez szörnyű :( Fogalmam sincs, mi történhetett vele, talán fiatalkorában ennyire legyengült a szervezete. Nagyon sajnálom, nyugodjon békében!

      Törlés
  2. i love this post!! a new reminder that i need to eat and work out! lol.. it's not even the end of January and i'm already started to slip hahahaha!!! here's to a healthier and happier 2014 :)!

    VálaszTörlés
  3. Szerintem tönkre ment az egész nő, a sok drogozás miatt...
    Az önpusztító élete miatt...
    Sajnálom őt nagyon.

    VálaszTörlés
  4. "Hiszek a természetben" ... nem járunk rossz nyomon. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy más is osztja a véleményem :)

      Törlés